886 435 976 info@fizjofemme.pl
Zaznacz stronę

Do niedawna kolorowe plastry były popularne głownie wśród sportowców.
Dzisiaj wykorzystywane są praktycznie w każdym gabinecie fizjoterapeutycznym, na każdej grupie pacjentów.

Czym jest kinesiotaping?

Kinesiotaping, nazywany również plastrowaniem, to jedna z metod uzupełniających lub/ i podtrzymujących efekty terapeutyczne. Polega na naklejeniu na czystą skórę taśmy i utrzymaniu jej przez kolejne kilka dni. Aplikacja kinesiotapingiem działa przez 24h/dobę.

Jak działa?

Prawidłowo naklejona taśma (o odpowiednim naciągu i kierunku aplikacji), tworzy przestrzeń pomiędzy skórą, a warstwami położonymi poniżej (patrz ryc. 1 i 2). Efektem tego jest lepsza cyrkulacja płynów (w tym limfy) i normalizacja napięć powięziowych a to z kolei przekłada się redukcje bólu i obrzęków.

 

Ryc. 1 Tkanka bez aplikacji                                                                                        Ryc. 2 Tkanka z aplikacją

 

 

Jakie przeznaczenie ma kinesiotaping u kobiet?
  1. W ciąży kinesiotaping ma bardzo szerokie zastosowanie. Wykorzystuje się go zarówno jako terapię podstawową, jak i jako uzupełnienie terapii.

Plastrowanie w ciąży sprawdzi się przy:

  • dolegliwościach bólowych kręgosłupa 
  • obrzękach kończyn górnych i dolnych
  • rozejściu mięśni prostych brzucha (jako zabezpieczenie kresy białej)
  • rozejściu spojenia łonowego
  • dolegliwościach bólowych stawów krzyżowo-biodrowych
  • problemach z oddychaniem
  1. Po porodzie natomiast, poza wszelakimi dolegliwościami bólowymi kręgosłupa czy miednicy, aplikację kinesiotapingiem wykonuje się przy:
  • przepuklinie pępkowej (funkcja zabezpieczająca)
  • rozejściu mięśni prostych brzucha (jako metoda uzupełniająca terapię)
  • bliźnie
  • zastojach pokarmu w piersiach

PODSUMOWUJĄC!

Kinesiotaping to bezpieczna, nieinwazyjna i skuteczna metoda radzenia sobie z wieloma nieprawidłowościami.
Działa niczym „niewidzialna ręka terapeuty”.
Jest przedłużeniem terapii wykonanej w gabinecie, bo utrzymuje się  na skórze nawet 7 dni (oczywiście jest to zależne od kilku czynników, takich jak: temperatura otoczenia, częstotliwość korzystania z kąpieli, potliwość itp.).