886 435 976 info@fizjofemme.pl

Czym jest
Techniki hipopresyjne opierają się przede wszystkim na ćwiczeniach posturalnych i oddechowych, przez co dochodzi do zmniejszenia ciśnienia wewnątrz klatki piersiowej, brzucha i miednicy mniejszej.

 

Poziom trudności
Trening hipopresyjny wbrew pozorom nie jest taki prosty. Poszczególne techniki wymagają całkowitego skupienia, świadomej pracy ze swoim ciałem, koncentracji i umiejętności pracy z oddechem i przeponą.
Jeśli jednak spełni się wszystkie te warunki, efekty mogą być naprawdę niesamowite

W czym pomoże
Poza mocnym pobudzeniem układu nerwowego (daje kopa💪), sprawdzi się także jako uzupełnienie terapii przy:
– nietrzymaniu moczu,
– obniżeniu narządów rodnych
– problemach gastrycznych
– endometriozie
– obniżonym napięciu mięśni posturalnych
– „nieruchomej” przeponie
– podwyższonym napięciu mięśni dna miednicy

 

Na czym polega
– na oddychaniu przeponowym
– na bezdechu
– na wytworzeniu próżni
ODSYŁAM DO FILMU -> TUTAJ

 

📍Zwróćcie uwagę na to, co się dzieje między innymi z moim brzuchem. Efekt zassania (inaczej próżni), nie jest efektem umyślnego wciągnięcia brzucha a właśnie hipopresji, czyli spadku ciśnienia wewnątrz jam ciała.

 

Zadanie próżni
Próżnia powoduje przesunięcie się wszystkich narządów jamy brzusznej i miednicy w kierunku do głowy oraz krótkie ustabilizowanie ich w tej pozycji. Powtarzanie tej czynności zapewni trzewiom swoisty masaż i drenaż, a układ mięśniowy ulegnie zarówno mobilizacji, jak i wzmocnieniu.

 

I na zakończenie
Trening hipopresyjny jest bardzo popularny za zachodzie, głownie w Anglii, Kanadzie i Hiszpanii. Na rynku polskim jest czymś nowym, nieznanym, ale bardzo obiecującym.
Zdecydowanie skradł moje serce!

Na zdjęciu z Nikki Scott i Richard’em Peterson’em, założycielami UKHypopressives